Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hladina
Mrňová, Petra ; Prokop, Tomáš (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Studentka se ve své práci soustředí na objektivizaci osobního vnímání konkrétní konfliktní situace. Identifikuje si zraňující pocit, jenž jí silně utkvěl v paměti a neustále vyvolává otázky. S ignorováním nebo nevědomím, kde je hrana a kde už je to za hranou. Popisuje a hledá mantinely kapacity nahlédnutí sebe sama. Kde začíná a kde už končí schopnost ovládnutí ? Autorka se snaží vciťovat do lidí, kteří překračují její pomyslné hrany v tom, co je správně, a ptá se sebe sama, zda překračují i své vlastní? Performativní umístění tvrzeného skla do koruny stromu slouží pro materialistické uchopení limitů: „co lze unést“, „kde je hrana“, „co je kapacita“ Inspiračním zdrojem pro ni jsou vlastní zkušenosti, přemýšlí ale o otevření tématu ve společnosti obecně.
BUNKERKUNST
Bělica, Ondřej ; Jetelová, Magdaléna (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Bunker Kunst je experimentální a co-workingovou platformou, zkoumající potenciál a současnou roli formálních hranic, postarmádní krajiny a československého opevnění vybudovaného před druhou světovou válkou. Snahou je resuscitace poválečných oblastí, ve kterých se v hlavních rolích představuje více než deset tisíc betonových bunkrů. Tato monumentální mementa své doby se postupně proměňují ve svobodné ostrovy, v ohniska rekultivace vykořeněného pohraniční. Smrtící hraniční linie se nyní stává svobodným prostorem. Jedná se o sérii teoretických, ateliérových a site-specific projektů a happeningů. Projektu se doposud zúčastnilo více než 40 dobrovolníků, studentů a odborníků. Ať žije svoboda!
Zkulturnění krajiny
Michálková, Kateřina ; Trejbal, Jan (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala téma zabývající se krajinou a vztahem člověka k ní. Zvolené území je nepoužívaná venkovská krajina, v současné chvíli téměř bez využití. Projekt se mimo jiné zabývá návrhem místně specifických objektů, někdy až land artových instalací. Údolí Javorníky, mezi obcemi Bohuslavice u Zlína a Salaš, bylo až do 70. let rozděleno na malá pole soukromých majitelů. Se vznikem JZD se i toto údolí sjednotilo, nechalo se oplotit, vybudovala se zde napajedla a nahnal dobytek. Z původních polí se tak na několik dalších let stala pastvina. Už v 80. letech byla ale zrušena a údolí začalo chátrat. V součastnosti je toto území pouze honitbou, obhospodařovanou místním mysliveckým sdružením. To ve výsledku vypadá tak, že údolí zarůstá, většina luk se nekosí a les se šíří. Mizí průchozí cesty. O krajinu zde nemá nikdo zájem a málo kdo ji navštěvuje. Projekt mé bakalářské práce využívá čtyř zbytků napajedel rozmístěných v údolí. Betonové bloky s kovovými konstrukcemi mohou posloužit jako základy pro sochařsko-architektonické objekty. Místa která v krajině ztratila svůj význam, mohou být znovu využita a snad i napomůžou přilákat člověka zpět do krajiny.
Vrůstání
Lubovská, Karolína ; Příhoda, Jiří (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám elementy v krajině obklopující jihomoravskou vinařskou obec Bavory. Pro zasazení prostředí do souvislostí jsem zkoumala historický a geografický kontext oblasti, a blíže potom konkrétního pozemku, na kterém se nachází vinohrady patřící mé rodině a dnes už zaniklý pramen potoku. V jedné části své práce sleduji aktivitu na místě dřívějšího pramene a v druhé časti práce jsem se zabývala vytvořením instalace za použití uschlých stromků vinné révy.
Tudy a tam
Hašková, Tereza ; Trejbal, Jan (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je krajina v místě bydliště studentky. Konceptem bakalářské práce je především vnímání kulturní krajiny. Akcent je kladen na aktualizace prožitků za pomocí výtvarných intervencí se socializačním potenciálem, jež mohou být důvodem setkávání místních obyvatel, zdrojem estetického zážitku, příjemného strávení volného času, procházky nebo sportování. Práce má ambice poodhalit neobvyklé perspektivy, nabídnout možnosti a zážitky jiného vnímání vesnice položené v údolí a po staletí utvářené v logice místní krajiny a z ní vyplývajících lidských potřeb. Hmotným výstupem bakalářské práce je místně specifické umělecké dílo, vyhlídkový bod, který se stane součástí zamýšlené série. 
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hasajová, Zuzana ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
ANOTáCIA Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom revitalizácie části Kvetnej záhrady v Kromeříži. Zahrada má bohatú minulosť a výhžadovú budúcnosť, preto bol návrh výzvou. Riešené území je rozdelené na dve samostané časti, Holandská záhrada-v nej je predmetom práce nové návštevnícke centrum a južná záhrada s novou spoločensko-kultúrnou funkciou. V návrhu ponehechávam terajší vchod do záhrad cez vstupný objekt, predmetom je aj jeho rekonštrukcia a v ňom riešim smery a návaznosti na dalšiu prehliadku pamiatky. Zaujali ma posledné slová zveřejněné nad pôvodným vstupom uvědomělých tvorcov a preto som pristupovala k záhrade patričným riešením. Holandskú záhradu(severnú časť) navrhujem jako LAND ART záležitost a južnú časť územia jako reminiscenciu záhrady. Formu Land Artu posunula aj myšlienka, že v pamiatke takého typu by nebola šťastným výberom dalšia formálna architektúra. Návrh podporuje novodobé zanietenia záhradnej kultúry a zachováva atributy historického priestoru. Tvoria ho tri dominantné kruhovité hmoty: mulda, jazero a háj. Celý priestor záhrady spája zjednocujúca osa.
Techniky land artu v arteterapii
KAMARÝTOVÁ, Anna
Tato bakalářská práce zkoumá potenciál využití land artových uměleckých strategií v arteterapii. V teoretické části se zabývá historií land artu. Dále rozebírá jednotlivé tvůrčí principy land artu a jejich možné terapeutické využití. Jsou zde uvedeny také příklady z praxe. V praktické části jsou popsány zkušenosti z workshopu, během nějž respondenti tvořili a reflektovali díla inspirovaná land artem. Praktická část se zabývá také interpretačními možnostmi land artového díla.
Kulturní krajina
Hašková, Tereza ; Horká, Julie (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Konceptem diplomové práce je především kulturní vnímání krajiny, za pomocí výtvarných intervencí se socializačním potenciálem, které mohou být důvodem navštěvování místních i nemístních obyvatel, estetického zážitku, příjemného strávení volného času, procházky nebo sportování. Práce má ambice poodhalit neobvyklé perspektivy, nabízející možnosti a zážitky jiného vnímání okolní krajiny města.
Umělecké tendence v krajině
Syrová, Hana
Diplomová práce se zabývá uměleckými tendencemi v krajině od šedesátých let minulého století až po současnost. Hlavní pozornost je zaměřena na historická východiska land artu, vznik land artu v České republice a rozdíl mezi americkým a evropským přístupem v tvorbě.Důležitým tématem je hledání propojení mezi land artem a krajinářskou architekturou. V práci jsou popsáni vybraní zahraniční i čeští tvůrci, kteří se zabývají reálným ztvárňováním veřejného prostoru, pohybující se na pomezí land artu, sochařství a krajinářské architektury. Literární rešerše také otevírá téma aplikovaného land artu, který používá formy land artu (stejné výrazové prostředky a principy) k dosažení jiného cíle (např. řešení problémů a potřeb). Tento směr posouvá formu land artu do mezioborového prostoru, kde se land art potkává se sociologií, krajinářskou architekturou, historií a jinými obory, které mají vliv na utváření krajiny. Vznikají tak projekty, které umožňují posílit historické, ekonomické, sociální a krajinné charakteristiky. Je tak vytvořena příležitost, kdy lidé mohou prožít krajinu a ucítit sounáležitost s ní. V praktické části jsou nastíněny problémy krajiny v řešeném modelovém území -- Anenská Studánka, které vyplývají z krajinářské analýzy. Je navrhnuto řešení kulturních problémů prostřednictvím aplikovaného land artu, který nám pomáhá mluvit s lidmi o problémech krajiny. Jako forma aplikovaného land artu byla zvolena veřejná vernisáž uměleckých děl v krajině, která nám umožňuje přilákat lidi do krajiny, poukázat na problémy a hodnoty krajiny, zvýšit povědomí o historii místa a umožní společný prožitek v krajině. Aplikovaný land art byl vyzkoušen na projektu Hřebečsko -- region, který (NE)zanikl, který měl za cíl zvýšit místním lidem povědomí o historii a identitě místa, ve kterém žijí, a postupně obnovovat ztracený vztah lidí ke krajině. Cílem bylo oslovit především místní obyvatele a vytvořit prostor pro setkávání, sdílení a navazování nových vztahů díky společnému zážitku. Přínosem diplomové práce je vlastní realizace projektu v roli hlavního organizátora. Práce tak přináší praktické zkušenosti a poznatky z organizování akce (vlastní know -- how). Práce tak může sloužit jako modelový návod k pořádání podobného projektu, který je přenositelný na jiné lokality.
Tematika cesty ve výtvarně-projektové výuce v mateřské škole
AUSTOVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce s názvem "Tematika cesty ve výtvarně-projektové výuce v mateřské škole" je koncipování souboru tvořivých činností s vazbou na tematiku cesty v kontextu výtvarné a environmentální výchovy v mateřské škole. Teoretická část práce se zabývá stručnou charakteristikou dítěte předškolního věku z hlediska rozvoje jeho kognitivních funkcí, reflexí výchovně-vzdělávacího potenciálu dané tematiky-fenoménem cesty a jeho obsahových konotací, vážících se na vzdělávací oblast Dítě a svět. K didaktické analýze bude přidáno přehledové pojednání o tematice cesty z hlediska výtvarného umění s akcentem na environmentální tvorbu. Projektovou část práce tvoří návrh, realizace a dokumentace vlastní tematické řady Cesta využívající intermediální výtvarné činnosti v exteriérovém prostředí lesní mateřské školky. Projekt se skládá ze 7 tematických bloků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.